Länge sedan jag har skrivit något sist. Vi har varit förkylda igen och haft allt möjligt annat spring så datatiden har varit minimal.

På onsdag var Mamma och jag och fick svininfluenssavaccinet i vår tur, imorgon är det Elin och Ebbas tur. Varken Mamma eller jag blev sjuka, få se nu hur det går med flickorna. Ebba är fortfarande snuvig och hostar gör också båda två men edtersom ingen av dem har haft feber antar jag att det är ok att ta sprutan iaf.

Imorgon fyller också stora fröken Elin 5 år och på söndag ska vi då fira denna stora händelse. Återigen skall det alltså bakas och pysslas på så vi kan ta emot några gäster. Den här gången tror jag det räcker med en snabb dammsugning och torkning av golven eftersom vi nyss har städat undan alla onödiga saker.

Födelsedagsprsent har vi inte ännu köpt eftersom vi inte riktigt är överrens om vad fröken skall få. Själv önskade hon strumpbyxor och trosor och småbilar men jag tror nog hon blir litet besviken ifall hon får bara kläder. Småbilar har hon redan alldeles tillräckligt tycker jag och dessutom antar jag att någon annan nog säkert köpt sådana åt henne eftersom hon har svarat samma sak åt alla som frågat. Usch vad svårt det börjar bli, jag tycker vi har knutarna fulla av leksaker som ingen leker med och ändå hämtas det mer hela tiden.

Faktum är att hon egentligen inte behöver något annat än ett par nya vinterskor och det har jag troligtvis redan hittat åt henne via en internet annons men de hinner ju inte hit förrän nångång i nästa vecka.

Nu är det bara 2 veckor kvar till våran dag. Usch då borde man börja bli nervös snart?

2 st lekande flickor

 

Posera kan de också.